środa, 6 grudnia 2017

Modlitwa pszczelarza


Panie Boże Wszechmogący,
Stworzycielu Wszechświata i Ojcze nasz
dałeś mi we władanie świętą matkę ziemię,
na której stwarzając różne zwierzęta
podporządkowałeś je człowiekowi.
Są wśród nich niezwykłe owady, pszczoły, które wyposażyłeś
w tyle umiejętności, że nieobeznanemu z nimi  trudno uwierzyć,
a mnie zaszczyciłeś umiejętnością chodzenia przy nich
i pozyskiwania ich wspaniałych wytworów
przez które dałeś ludziom zdrowie, a gdy je utracą,
pozwalasz je odzyskać.
Twoją Bożą mądrość zakodowałeś w instynkcie pszczół,
w umiejętności wytwarzania miodu, pierzgi, propolisu,
mleczka, wosku, jadu, zbierania pyłku,
wytwarzania mikroklimatu.
Także dzięki mojej pracy służą one za pokarm
i lekarstwo ludziom, moim braciom.
Daj mi umysł sprawny i zdrowy, bym mógł czynić dobrze:
daj mi serce prawe, bym tak jak moi praojcowie,
których spuścizny przejąłem,
pozyskiwał zdrową, nieskażoną żywność,
Aby dla pokrzepienia sił, dla zdrowia, dla jego odzyskania,
przyjmowali ją ci, którzy pracują w innych zawodach.
Daj mi umysł światły i serce szerokie abym rozumiał,
że pierwszą i najważniejszą rzeczą jest nie szkodzić nikomu,
ani ludziom, ani przyrodzie,
ani tym bardziej moim ukochanym pszczółkom.
Proszę Cię o to Boże Wszechmogący przez Twojego Syna
Jezusa Chrystusa, naszego Pana,
Jego Najświętszą Matkę, Królową Pszczół,
Maryję i św. Ambrożego,
naszego szczególnego patrona i opiekuna.
Amen.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz