piątek, 27 kwietnia 2018

KODEKS MORALNY



 Św. Joanna  Beretta swoje życie od najmłodszych lat opierała na kodeksie moralnym, który sama ułożyła. Kodeks składał się z jedenastu punktów. 
 
1. Przyrzekam robić wszystko dla Jezusa. Każde działanie, każde cierpienie, wszystko ofiaruję Jezusowi.
 
2.Przyrzekam, że nie pójdę do kina, jeżeli wcześniej nie dowiem się, czy film, który zechcę obejrzeć, nie jest przypadkiem skandaliczny czy niemoralny.
 
3.Przyrzekam raczej umrzeć niż popełnić grzech śmiertelny.
 
4.Przyrzekam wystrzegać się grzechu ciężkiego.
 
5.Przyrzekam modlić się do Boga, aby pomógł mi uniknąć piekła, tym samym, aby pomógł mi unikać wszystkiego, co mogłoby zaszkodzić mojej duszy.
 
6.Przyrzekam odmawiać jedno „Zdrowaś Maryjo” o dobrą śmierć.
 
7.Przyrzekam prosić Boga o dar zrozumienia Jego nieskończonego miłosierdzia.
 
8.Przyrzekam być posłuszną i pilną w nauce dla miłości Chrystusa.
 
9.Chcę odmawiać moje modlitwy zawsze na kolanach.
 
10.Chcę znosić z pokorą wszelkie uwagi. Pokora bowiem to najkrótsza droga do świętości.
 
11.Chcę prosić Boga o to, by pozwolił mi osiągnąć niebo razem ze wszystkimi świętymi i wszystkimi duszami.
 
Te słowa mogą kogoś szokować, ktoś może powie, że zbyt dużo w nich moralizmu, zbyt dużo powagi. Jednak to właśnie podążanie tą drogą doprowadziło św. Joannę na szczyty miłości Boga i człowieka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz