czwartek, 26 kwietnia 2018

Modlitwa do św. Zyty


Boże, któryś świętą Zytę w stanie służebnym zostającą, przez doskonałe spełnianie 
obowiązków do wysokiej doprowadził doskonałości, prosimy, spraw łaskawie 
przez jej zasługi, abyśmy obowiązki stanu naszego przez wzgląd na wolę Twoją, 
która nam je przeznaczyła, wiernie spełniając, służyć Ci mogli w Niebie na wieki. 
Przez Pana naszego Jezusa Chrystusa. Amen.



Św. Zyta jest czczona  jako patronka ubogich dziewcząt, gospodyń domowych, lokajów, służących, kelnerów, piekarzy i samotnych kobiet. Wzywana w przypadku zgubienia kluczy.
W ikonografii św. Zyta przedstawiana jest z dzbanem, w którym woda przemieniła się w cudowny sposób w wino. Bywa ukazywana w fartuchu pełnym kwiatów, w które zamienił się chleb niesiony ubogim. Jej atrybutem są: klucze, chleb, dzban, lilia.

2 komentarze:

  1. Nosze imie Zyta nigdy nie wiedziałam z kąd się wzielo aż kilka lat temu przeczytałam biografie świętej Zyty to była wspaniała kobieta i bardzo silną coś jest na rzeczy bo ja także przeszłam w zyciu #(trzesienie ziemi i różne wybuchy)# ale dziś odnalazłam trochę spokoju zachwycam się moja imienniczka mam marzenie żeby zdążyć w zycu odwiedzić jej relikwie i tam się pomodlić mam nadzieję że czuwa nademna amen

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń