poniedziałek, 21 maja 2018

Modlitwy do św. Rity w beznadziejnych przypadkach




Święta Rito z Cascia, wzorze żon, matek i zakonnic, uciekam się do Twego wstawiennictwa w najtrudniejszych chwilach mego życia. Ty wiesz jak często jestem doświadczany smutkiem, gdyż nie umiem znaleźć drogi wyjścia z wielu bolesnych sytuacji.
Wyproś dla mnie u Pana łaskę, której potrzebuję, a przede wszystkim pełne zaufanie Bogu i wewnętrzny pokój.
Spraw, abym mógł naśladować Twoją słodką łagodność, Twoją siłę w doświadczeniach i heroiczne miłosierdzie.
Spraw, aby moje cierpienia mogły wspomóc wszystkich moich bliskich i aby wszyscy mogli być zbawieni. Amen.

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu.



 Pod ciężarem bólu uciekam się do Ciebie, św. Rito, ufny w to, że zostanę wysłuchany. Uwolnij, bardzo Cię proszę, moje biedne serce od zmartwień, które mi ciążą i przywróć spokój mojemu duchowi, pełnemu trosk. Ty, która zostałaś wybrana przez Boga jako orędowniczka w przypadkach najbardziej beznadziejnych, wyproś dla mnie łaskę, o którą gorąco cię proszę (...).
Jeśli przeszkodą do wypełnienia moich pragnień są moje winy, wyproś dla mnie u Boga łaskę nawrócenia i przebaczenia poprzez szczerą spowiedź.
Nie dozwól, abym dłużej wylewał łzy goryczy. O święta ciernia i róży, nagrodź nadzieję pokładaną w Tobie, a ja Ci obiecuję, że gdziekolwiek się znajdę będę głosił twoje wielkie zmiłowanie wobec zatroskanych dusz.
Oblubienico Ukrzyżowanego Chrystusa pomóż mi dobrze żyć i dobrze umrzeć. Amen.

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu...

(Święta Rita, patronka spraw trudnych i beznadziejnych. Modlitewnik, wyd. IV, OO. Augustianie, Kraków.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz